- нояб 16, 2016
Минасян Ева Тиграновна / Minasyan Eva Tigranovna - кандидат филологических наук, доцент, кафедра иностранных языков № 1, Российский экономический университет имени Г. В. Плеханова, г. Москва
Abstract: the review article considers the rising need to implement creativity in language teaching, to reveal untapped routes for teaching traditional materials, namely grammar rules and structures. It proves that creative activities enrich the quality of the lesson delivery and learning as they generate excitement, interest and willingness to perform effectively. Such instructional interventions meet as well as the current requirements of the EFL teaching which focus mostly on student-led communicative competence and cooperation. The article places great emphasis on learner–centered activities based on the task-driven approach to encourage foreign language learners in increasingly self-regulated both oral and written interaction.
Аннотация: в статье рассматривается растущая необходимость внедрения креативности в преподавание иностранного языка, чтобы выявить новейшие методы для преподавания традиционных материалов, а именно правил и структуры грамматики. Статья доказывает, что креативные задания обогащают качество уроков и обучения, поскольку они порождают заинтересованность и готовность эффективно выполнять их. Такие учебные методы соответствуют также текущим требованиям преподавания иностранного языка, которые сосредоточены в основном на студенте, на коммуникативной компетентности и сотрудничестве на уроках. В статье уделяется большое внимание деятельности учащихся, поощряя изучающих иностранный язык в большей степени на индивидуальное устноеи письменное общение.
Keywords: repetition, formulae, creativity, memorization, implementation, student-centered, language acquisition.
Ключевые слова: повторение, формула, творчество, запоминание, внедрение, личностно-ориентированный, изучение языка.
References
- Minasyan E. T., Midova V. O. Grammar as One of Key Competences of Language Acquisition // Russian Linguistic Bulletin, 2016. 3
- Jill & Charlie Hadfield. Teaching Grammar Creatively // British Council, 2015. Pp. 51-64.
- Hernán A.
- Tessa Woodward. A framework for learning creativity // British Council, 2015. Pp. 150-157.