- мая 22, 2021
Kieu Lan Huong
Email: Адрес электронной почты защищен от спам-ботов. Для просмотра адреса в вашем браузере должен быть включен Javascript.
Kieu Lan Huong – Postgraduate,
DEPARTMENT OF INTERNATIONAL BUSINESS, FACULTY OF BUSINESS ADMINISTRATION,
HO CHI MINH CITY UNIVERSITY OF TECHNOLOGY (HUTECH),
HO CHI MINH, SOCIALIST REPUBLIC OF VIETNAM
Abstract: аlthough non-public universities and colleges have made significant contributions to higher education development, their operation still has many shortcomings. They have not fully exploited their potential and have not fully met the needs of society. Therefore, finding the key factors that significantly impact the training quality of private universities is an urgent task to solve the mentioned issue. The results show that these factors affecting the training quality of non-public institutions are training programs, teaching faculty, teaching methods, facilities, extracurricular activities, the interaction between school and business, administration activity, and characteristics of private universities. The study has brought real achievements on training at private institutions and help the Executive Board of schools understand the impacts of each factor on the quality of non-public higher education and how these factors are measured. Thanks to that, they can create measures to monitor, manage and adjust these factors.
Keywords: training quality, higher education, non-public universities, education in Vietnam, university administration, scientific research.
ФАКТОРЫ, ВЛИЯЮЩИЕ НА КАЧЕСТВО ПОДГОТОВКИ В НЕГОСУДАРСТВЕННЫХ УЧРЕЖДЕНИЯХ ВО ВЬЕТНАМЕ
Кьеу Лан Хыонг
Кьеу Лан Хыонг – аспирант,
кафедра международного бизнеса, факультет деловой администрации,
Технологический университет Хошимина (Hutech),
г. Хошимин, Социалистическая Республика Вьетнам
Аннотация: хотя негосударственные университеты и колледжи внесли значительный вклад в развитие высшего образования, их деятельность по-прежнему имеет много недостатков. Они не полностью использовали свой потенциал и не полностью удовлетворили потребности общества. Поэтому выявление ключевых факторов, существенно влияющих на качество обучения в частных вузах, является актуальной задачей для решения указанной проблемы. Результаты показывают, что этими факторами, влияющими на качество обучения в негосударственных учебных заведениях, являются учебные программы, преподавательский состав, методы обучения, помещения, внеклассные мероприятия, взаимодействие между школой и бизнесом, административная деятельность и характеристики частных университетов. Исследование принесло реальные результаты в области обучения в частных учебных заведениях и помогло исполнительному совету школ понять влияние каждого фактора на качество негосударственного высшего образования и способы измерения этих факторов. Благодаря этому они могут создавать меры для мониторинга, управления и корректировки этих факторов.
Ключевые слова: качество обучения, высшее образование, негосударственные университеты, образование во Вьетнаме, администрация университета, научные исследования.
References / Список литературы
- Chen C.Y., Sok P. and Sok K. Benchmarking potential factors leading to education quality: A study of Cambodian higher education // Quality Assurance in Education, 2007. № 15(2). Pp. 128-48.
- Harvey L, Knight PT. Transforming higher education. Buckingham: SRHE and Open University Press, 1996.
- Hoang Trong and Chu Nguyen Mong Ngoc. Data analysis with SPSS. Ho Chi Minh City: Hong Duc Publishing House, 2008.
- Jain R., Sahney S. and Sinha G. Developing a scale to measure students' perception of service quality in the Indian context // The TQM Journal, 2013. № 25(3). Pp. 276-94.
- Improving Teacher Quality, a Keyword for Improving Education Facing Global Challenges. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET. 4(1), 2005. Р. 33-37.
- Le Quang Son. Problems of training management under the credit system at the Ho Chi Minh City University of Education // Journal of Science and Technology, University of Danang, 2010. № 6 (41). Pp. 125-134.
- O’Neil M.A., Palmer A. Importance-performance analysis: A useful tool for directing continuous quality improvement in higher education. Quality Assurance in Education. 12(1), 2004. 39-52.
- Palli J & Mamilla R. Students’ opinions of service quality in the field of higher education. Creative Education, 2002.
- Parri J. Quality in HE // Vadyba Management, 2006. № 2. Pp. 107-111.
- Tran Khanh Duc. Management and quality assurance of human resource training according to ISO&TQM (CK). Hanoi: Educational Publishing House, 2004.
- Ullah M.H., Ajmal M. and Rahman F., Analysis of quality indicators of higher education in Pakistan. [Electronic Resource]. URL: http://www.intconfhighered.org/FINAL%20Ullah%20full%20text%20.pdf/ (date of access::20.01.2013).
- Vo Thi Quy and Dam Tri Cuong (2015). Building a system of criteria to measure the training quality of universities – A study in Vietnam. Scientific research topic at the grassroots at University of Economics Ho Chi Minh City, 2015.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Kieu Lan Huong. FACTORS AFFECTING THE TRAINING QUALITY IN NON-PUBLIC INSTITUTIONS IN VIETNAM // Наука, техника и образование № 4(79), 2021. - С.{см. журнал}. |