Машарипова Р.Т., Алиева П.Р.
Машарипова Роза Тельмановна – старший преподаватель;
Алиева Парохат Рустамовна – ассистент,
кафедра госпитальной и поликлинической педиатрии,
Ургенчский филиал
Ташкентская медицинская академия,
г. Ургенч, Республика Узбекистан
Аннотация: в данной статье описываются методы обучения студентов в медицинских вузах по педиатрии в Узбекистане. Также описываются различные современные методы обучения и их значение в развитии будущего врача во время обучения в высших медицинских учебных заведениях. В этих заведениях, однако, обычно весьма ограничено время преподавания дерматологии, поэтому преподаватели должны использовать различные современные подходы. В медицинской практике есть много распространенных нарушений, поэтому для улучшения усвоения знаний по дерматологии используются интерактивные и онлайн методы обучения. Это обеспечивает глубокое осмысление и обсуждение материала и активное участие в занятиях.
Ключевые слова: будущий врач, педиатрия, туберкулез, образование, интерактивная медицинa
INTERACTIVE METHODS OF TEACHING STUDENTS IN MEDICAL UNIVERSITIES IN PEDIATRIA IN UZBEKISTAN
Masharipova R.T., Alieva P.R.
Masharipova Roza Telmanovna - Senior Lecturer;
Alieva Parohat Rustamovna - Assistant,
DEPARTMENT OF HOSPITAL AND POLYCLINICS PEDIATRICS,
URGENCH BRANCH
TASHKENT MEDICAL ACADEMY,
URGENCH, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: the various modern techniques of higher medical education and their importance for the intellectual development of the doctor to be during medical teaching are outlined. In medical schools, however, the time devoted to teaching dermatology is usually very limited, therefore teachers have to use variety of up-to-date approaches. In medical practice there are lots of common dermato-logical disorders. The refore, interactive methods and online educational systems have increasing use in medical education to enhance learning . Interactive teaching involves interchange of ideas between teachers and students and of lectures and practical training.
Keywords: distance education, doctor to be, interactive lecture, interactive methods.
Список литературы / References
- Amato D., Quirt L. Lecture handouts of projected slides in a medical course. Medical Teacher, 1990. Vol. 12. P. 292–296.
- Butler J.A. Use of teaching methods within the lecture format. Medical Teacher, 1992. Vol. 14. Р. 11. Cooper J.B., Taqueti V.R. A brief history of the development of mannequin simulators for clinical education and training. Postgrad. Med. J., 2008. 84 (997). Р. 563–570.
- Feden P.D. About instruction. Powerful new strategies worth knowing. Educational Horizons. 1994. Vol. 73. Р. 18–24.
- Frederick P. The lively lecture – 8 variations. College teaching, 1986. 34. Р. 43–50.
- Gage N., Berliner D. Educational psychology. Boston: Houghton, Mifflin, 1991. 667 р.
- Handfield-Jones R., Nasmith L., Steinert Y., Lawn N. Creativity in medical education. The use of innovative techniques in clinical teaching. Medical teacher, 1993. 15. Р. 3–10.
- Steinert Y., Snell L. Interactive lecturing: strategies for increasing participation in large group presentations. Medical Teacher, 1999. Vol. 21. № 1. Р. 37–42.
- Kaur D., Singh J., Seema, Mahajan A., Kaur G. Role of interactive teaching in medical education. International Journal of Basic and Applied Medical Sciences, 2011. Vol. 1. №1. P. 54–60.
- Kennewell S., Tanner H., Jones S., Analyzing the use of interactive technology to implement interactive teaching. Journal of computer assisted learning, 2007. Vol. 24. № 1. Р. 61–73.
- Kumar S. An innovative methods to enhance interaction during lecture sessions. Advances in Physiology education, 2003. Vol. 27. № 1-4. Р. 20–25.
- Tam M., Wong Leung R., Koo A. Colloquium; Improving lectures by using interactive handouts. British Journal of Educational Technology, 1993. 24. №2. Р. 139–145.
- McLeish J. The lecture method // The psychology of teaching methods. Cage N. L. Chicago: University of Chicago Press, 1976. 435 р.
Ссылка для цитирования данной статьи
|
|
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. |
Машарипова Р.Т., Алиева П.Р. ИНТЕРАКТИВНЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ СТУДЕНТОВ В МЕДИЦИНСКИХ ВУЗАХ ПО ПЕДИАТРИИ В УЗБЕКИСТАНЕ// Наука, техника и образование № 1(84), 2022. - С.{см. журнал}.
|