- дек 17, 2021
Nguyen Quoc Thuy, Nguyen Thi Doan Trang, Nguyen Thi Thanh Tuyen
Nguyen Quoc Thuy – Lecturer;
Nguyen Thi Doan Trang - Lecturer,
FACULTY OF FOREIGN LANGUAGES,
THAI NGUYEN UNIVERSITY OF EDUCATION, THAI NGUYEN;
Nguyen Thi Thanh Tuyen – Lecturer,
FACULTY OF PRIMARY EDUCATION,
HUNG VUONG UNIVERSITY, PHU THO,
SOCIALIST REPUBLIC OF VIETNAM
Abstract: educational programs have been continuously renovated in recent years to meet the needs of society. Thus, the self-improvement of high school teachers is consistently commended for enhancing their professional abilities and meeting the new period's teaching requirements. The purpose of this article is to examine the factors that influence the self-training process of high school teachers in Vietnam's northern mountainous provinces. We conclude and make recommendations for the process based on actual teaching, experience, and data from the work of professional development for high school teachers at the Thai Nguyen University of Pedagogy. Self-improvement is most effective for high school teachers.
Keywords: enhance, professional ability, self-improvement, lifelong learning.
РАСШИРЕНИЕ ВОЗМОЖНОСТЕЙ УЧИТЕЛЕЙ ДЛЯ «ОБУЧЕНИЯ НА ПРОТЯЖЕНИИ ВСЕЙ ЖИЗНИ» В СРЕДНИХ ШКОЛАХ ВЬЕТНАМА
Нгуен Куок Тхюи, Нгуен Тхи Доан Чанг, Нгуен Тхи Тхань Туйен
Нгуен Куок Тхюи – преподаватель;
Нгуен Тхи Доан Чанг - преподаватель,
факультет иностранных языков,
Тхай Нгуенский педагогический университет, г. Тхай Нгуен;
Нгуен Тхи Тхань Туйен – преподаватель,
факультет начального образования,
Университет им. Хунг Вуонг, провинция Фу Тхо,
Социалистическая Республика Вьетнам
Аннотация: в последние годы образовательные программы постоянно обновлялись с учетом потребностей общества. Таким образом, самосовершенствование учителей средней школы всегда приветствуется для повышения их профессиональных способностей и соответствия требованиям преподавания нового периода. Цель данной статьи - изучить факторы, влияющие на процесс самообучения учителей старших классов в горных северных провинциях Вьетнама. Мы делаем выводы и даем рекомендации по процессу на основе фактического преподавания, опыта и данных о работе по повышению квалификации учителей средней школы в Педагогическом университете Тай Нгуен. Самосовершенствование наиболее эффективно для учителей средней школы.
Ключевые слова: повышение квалификации, профессиональные способности, самосовершенствование, непрерывное обучение.
References / Список литературы
- Ministry of Education and Training Vietnam. (2019). Circular No. 17/2019 /TT-BGDĐT. Regular training program for teachers of general education institutions. Ha Noi.
- Circular № 20/2013/TT-BGDĐT dated June 6, 2013 promulgating Regulations on professional training for lecturers of higher education institutions. [Electronic Resource]. URL: https://luatvietnam.vn/Giao-duc/thong-tu-20-2013-tt-bgddt-bo-Giao-duc-va-dao-tao-79009-d1.html/ (date of access: 14.12.2021).
- Knowles M. (1984). The Adult Learner: A Neglected Species (3rd Ed.). Houston, Texas: Gulf Publishing.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Nguyen Quoc Thuy, Nguyen Thi Doan Trang, Nguyen Thi Thanh Tuyen ENHANCING TEACHERS’ CAPACITY FOR “LIFELONG LEARNING” IN SECONDARY SCHOOLS IN VIETNAM// Наука, техника и образование № 1(84), 2022. - С.{см. журнал}. |