- мая 18, 2022
Rakhmatova N.V.
Rakhmatova Nargiza Valijanovna – Lecturer,
DEPARTMENT OF METHODOLOGY OF TEACHING ENGLISH LANGUAGE № 2, ENGLISH LANGUAGES FACULTY,
UZBEK STATE WORLD LANGUAGES UNIVERSITY,
TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: this article presents a theoretical interpretation of advertising discourse in modern linguistics. In linguistics, discussion and the concept of a text are considered as one of the topical issues. The article discusses the features of advertising in the context of parameters. Recently, along with the continuing interest in advertising practice, more and more attention is paid to the theoretical aspects of advertising, including from such sciences as linguistics, psychology, sociology, psycho and sociolinguistics, semiotics, cultural studies, and art history. The theoretical basis of the research was the fundamental works on the theory of discourse and communicative interaction, works on studies that justify the anthropocentric approach to a language in general and its categories in particular.
Keywords: text, discourse, advertising text, structure, slogan, brand building, language activity.
СВОЙСТВА РЕКЛАМНОГО ДИСКУРСА В СОВРЕМЕННОЙ ЛИНГВИСТИКЕ
Рахматова Н.В.
Рахматова Наргиза Валижановна – преподаватель,
кафедра методики преподавания английского языка № 2, факультет английского языка,
Узбекский государственный университет мировых языков,
г. Ташкент, Республика Узбекистан
Аннотация: в данной статье представлена теоретическая интерпретация рекламного дискурса в современной лингвистике. В языкознании дискуссия и понятие текста рассматриваются как одна из актуальных проблем. В статье рассматриваются особенности рекламы в разрезе параметров. В последнее время наряду с сохраняющимся интересом к рекламной практике все больше внимания уделяется теоретическим аспектам рекламы, в том числе со стороны таких наук, как лингвистика, психология, социология, психо- и социолингвистика, семиотика, культурология, искусствоведение. Теоретическую основу исследования составили фундаментальные работы по теории дискурса и коммуникативного взаимодействия, работы по исследованиям, обосновывающим антропоцентрический подход к языку вообще и его категориям в частности.
Ключевые слова: текст, дискурс, рекламный текст, структура, слоган, построение бренда, языковая активность.
References / Список литературы
- Shutova N.M. Grammatical features of English-language advertising texts in the aspect of translation // Theory and typology of grammatical systems. Izhevsk, 2003. Р. 190-193.
- Strelkova S.Yu. Integrative teaching of foreign language grammar: from sentence to discourse. M.: LIBROKOM, 2012. 184 p.
- Ter-Minasova S.G. War and the world of languages and cultures: (Studies. manual). Moscow: Slovo, 2008 p. 229.
Ссылка для цитирования данной статьи
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | ||
Rakhmatova N.V. PROPERTIES OF ADVERTISING DISCOURSE IN MODERN LINGUISTICS//Наука, техника и образование № 3 (86), 2022. - С.{см. журнал}. |