- мая 18, 2022
Kurbanbayeva D.Sh.
Kurbanbayeva Dilnoza Sharofidinovna - Lecturer,
DEPARTMENT OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY № 2,
UZBEK STATE WORLD LANGUAGE UNIVERSITY,
TASHKENT, REPUBLIC OF UZBEKISTAN
Abstract: аssessment plays a crucial role in the education process it determines much of the work students undertake, affects their approach to learning and, it can be argued, is an indication of which aspects of the course are valued most highly. Assessment is perhaps one of most difficult and important parts of the jobs for the lecturers or the teachers. There is no single procedure can meet the needs of all learners and situations, so teachers need to remember to incorporate a variety of tools to help the students know how they are progressing and to gauge the effectiveness of the methodology and materials used.
Keywords: assessment, feedback, progression, types of assessment, curriculum design.
РОЛЬ И ПРОБЛЕМЫ ОЦЕНКИ
Курбанбаева Д.Ш.
Курбанбаева Дильноза Шарофидиновна - преподаватель,
кафедра методики преподавания английского языка № 2,
Узбекский государственный университет мировых языков,
г. Ташкент, Республика Узбекистан
Аннотация: оценивание играет решающую роль в образовательном процессе, оно определяет большую часть работы студентов, влияет на их подход к обучению и, можно утверждать, является показателем того, какие аспекты курса оцениваются наиболее высоко. Оценка, пожалуй, одна из самых сложных и важных частей работы лекторов или учителей. Ни одна процедура не может удовлетворить потребности всех учащихся и ситуаций, поэтому преподавателям необходимо помнить о включении различных инструментов, чтобы помочь учащимся узнать, как они продвигаются, и оценить эффективность используемой методологии и материалов.
Ключевые слова: оценивание, обратная связь, прогресс, виды оценивания, разработка учебного плана.
References / Список литературы
- Brown S. (2004). Assessment for Learning. Journal of Education. [Electronic Resource]. URL: https://www2.glos.ac.uk/ (date of access: 17.05.2022).
- Georgiou-Loannou S. & Pavlou P. (2003). Assessing Young Learners.
- Frank J. (2012). The Roles of Assessment in Language Teaching. [Electronic Resource]. URL: http://files.eric.ed.gov/ (date of access: 17.05.2022).
- Nasab G.,F. (2015). Alternative Versus Traditional Assessment. Journal of Applied Linguistics and Language Research. 2(6) 165-178.
Ссылка для цитирования данной статьи
![]() |
Тип лицензии на данную статью – CC BY 4.0. Это значит, что Вы можете свободно цитировать данную статью на любом носителе и в любом формате при указании авторства. | |
Kurbanbayeva D.Sh. THE ROLE AND PROBLEMS OF ASSESSMENT//Наука, техника и образование № 3 (86), 2022. - С.{см. журнал}. |